Waar rekening mee houden bij vieringen in juni?

In onze kerken vinden vanaf 1 juni zowel de meeste zondags-missen, als de weekdagmissen weer plaats. Echter de vieringen in de kapel in Panheel gaan nog niet door. Deze kapel is te klein om de anderhalvemeter-regel te kunnen naleven. De H. Mis die op maandagavond in de kapel Onder de Linden altijd plaats vond, verplaatsen we naar de abdijkerk. Deze kapel is ook te klein om de afstandregel bij een viering goed te kunnen onderhouden.  Deze kapel is wel open. Alle maatregelen inzake de anderhalvemeter-regel, hygiëne – handen reinigen bij binnenkomst van de kerk, hoesten en niezen in elleboog, gebruik van papieren zakdoekjes – en gezondheid – bij verkoudheidsklachten en/of verhoging thuis blijven– dienen door alle betrokkenen strikt nageleefd te worden. Degenen die deelnemen aan vieringen doen dat op eigen risico.

In de maand juni zijn er maar dertig mensen toegelaten. In de meeste van onze parochiekerken zullen we dit aantal niet halen. Maar wilt u er zeker van zijn de Eucharistie bij te kunnen wonen, dan kunt u zich wel aanmelden. Wel is het dan fijn dat u dan royaal op tijd in de kerk bent, zodat het voor anderen niet tot het allerlaatst onzeker blijft of ze aan de H. Mis kunnen deelnemen. Hieronder de personen bij wie u zich kunt melden.

Beegden: Paul Pollaert, 0475-573159 – pollaertpaul@home.nl

Ell: Sjaak Beeren,   0495-552360 – sjaak.beeren@onsmail.com