Parochie St. Stephanus, Heel

Het middelpunt van onze parochie is toch wel onze Stephanuskerk waarvan de toren nog dateert uit de elfde of twaalfde eeuw. Rond deze toren speelt zich van alles af. Binnen in de kerk zijn er naast de gebruikelijke missen ook mooie vieringen rondom Kerst, Pasen, Communie en Vormsel. En daar hoort ook muziek bij; door het dames- en herenkoor, maar ook Harmonie en Schutterij vinden hun weg naar de kerk.

Maar ook buiten de kerk is de parochie zichtbaar en actief. Op de eerste zondag van september trekt aansluitend aan de H. Mis de processie door de straten van Heel. Tal van verenigingen dragen er hun steentje aan bij, alsmede de communicanten en vele andere vrijwilligers. Na afloop van de processie is er ruimte voor folklore. De draak wordt geveld, waarna aansluitend de kermis losbarst.

De Zonnebloem afdeling Heel, de seniorenvereniging St Ambrosius en het kerkbestuur werken nauw samen bij het bezoeken van zieken en eenzamen. Het is ook mogelijk om mensen die graag hulp hebben bij rouwverwerking te begeleiden.

Met name tijdens de lente en de zomermaanden zorgt een groep vrijwilligers ervoor dat het parochiële kerkhof er verzorgd bij ligt. Wekelijks zijn zij dan te vinden op het kerkhof.

Het parochiecentrum tegenover de kerk is drie ochtenden per week geopend. Parochianen kunnen hier terecht met vragen of voor een misintentie.

Zo ziet u; rond de toren is van alles te doen.

Kerkdiensten

St. Stephanus
   -Wekelijks op woensdag: 09:00
   -Even weken op zaterdag: 17:45
Daelzicht in de kerk Heel
   -Wekelijks op zondag viering of H. Mis: 10:30
Panheel Kapel
   -Wekelijks op zondag: 08:30

2018

Maandag 24 december: ’s avonds: Vooravond van Kerstmis

16.00u Thorn – Sterrebosch: H. Mis b.g.v. Kerstmis.

Zang: Seniorenkoor Zang en Vriendschap.

16.00u Wessem – St. Jozef: H. Mis.

18.00u Thorn: Gezinsmis.

Muziek: jeugdleden van Harmonie St. Michaël.

19.00u Beegden: H. Mis.

Zang: Parochieel kerkkoor en harmonie “Crecendo”.

19.00u Heel: Kerstviering Daelzicht.

19.00u Hunsel: Gezinsmis.

Zang: Tienerkoor.

19.30u Wessem: H. Mis.

Zang: Unity.

21.00u Heel: Nachtmis.

Zang: Dames- en Heren-kerkkoor.

21.00u Ittervoort: Nachtmis.

22.30u Thorn: Nachtmis.

Zang: Abdijkoor.

23.00u Ell: Nachtmis.

Zang: Kerkkoor.

Dinsdag 25 december: Hoogfeest van de geboorte van de Heer. Kerstmis.

08.30u Panheel: H. Mis.

Zang: Dames- en heren-kerkkoor.

09.00u Hunsel: H. Mis.

Zang: Dames- en Heren-kerkkoor.

09.30u Wessem: H. Mis.

Zang: Organist.

10.30u Beegden: H. Mis.

Zang: Parochieel kerkkoor.

10.30u Neeritter: H. Mis.

Zang: Koor de Grenszangers.

Woensdag 26 december: Feest: H. Stefanus, eerste martelaar. 2e Kerstdag.

09.00u Ell: H. Mis.

Muziek: fanfare Ellona.

09.00u Ittervoort: H. Mis.

09.30u Thorn: H. Mis.

Zang: Abdijkoor.

10.30u Heel: H. Mis.

Zang: Ein Gehieël.

10.30u Neeritter: H. Mis.

Zang: Gregoriaans.

Maandag 31 december: Kerstoctaaf. ’s avonds: Vooravond van het hoogfeest van H. Maria, Moeder van God

19.00u Ittervoort: H. Mis vier het hele cluster.

Dinsdag 1 januari: Hoogfeest: H. Maria, Moeder van God

10.30u Ell: H. Mis voor het hele cluster.

dec
Donderdag 1 november:

19.00u H. Medardus – Wessem: H. Mis t.g.v. Allerheiligen.

Vrijdag 2 november:

19.00u H. Michaël – Thorn: H. Mis t.g.v. Allerzielen.

Zondag 4 november:

13.30u Hunsel: Allerzielendienst met zegening van de graven op het kerkhof.

13.30u Thorn: Allerzielendienst met zegening van de graven op de beide kerkhoven.

15.00u Neeritter: Allerzielendienst met zegening van de graven op het kerkhof.

15.00u Wessem: Allerzielendienst met zegening van de graven op de beide kerkhoven.

nov
Oktobermaand – Rozenkransmaand:

Iedere maandag en woensdag om 19.00u H. Mis in de Kapel Onder de Linden te Thorn. Voorafgegaan door Rozenkransgebed.

Zondag 13 oktober H. Michaël – Thorn:

10.00u Thorn: Herdenking 290 jaar Brandprocessie met lezingen en toneelstuk ‘de Processie’. Met aansluitend om 11.30u Brandprocessie.

Zondag 28 oktober:

13.30u Beegden: Allerzielendienst met zegening van de graven op de beide kerkhoven.

13.30u Ittervoort: Allerzielendienst met zegening van de graven op het kerkhof.

15.00u Ell: Allerzielendienst met zegening van de graven op het kerkhof.

15.00u Heel: Allerzielendienst met zegening van de graven op de beide kerkhoven.

okt
Zondag 2 september:

10.00u: H. Mis met aansluitend Processie en daarna Draakstaeke.

Maandag 10 t/m vrijdag 14 september (i.v.m. octaaf van het feest van Maria Geboorte)

Zondag 23 september:

09.00u H. Lambertus – Neeritter: H. Mis b.g.v. Lambertusprocessie.

sep
Woensdag 15 augustus: Hoogfeest van Maria Tenhemelopneming

19.00u Kapel Onder de Linden – Thorn, H.Mis m.m.v. Dameskoor.

Woensdag 15 t/m woensdag 22 augustus (op weekdagen):

aug

09.45u H. Michaël – Thorn: H.Mis VERVALT

10.30u H. Margarita – Ittervoort: H.Mis met Processie

Vrijdag 22 juni

19.00u H. Antonius Abt – Ell: H.Mis waarin toediening van het Sacrament van het Vormsel

jun
Iedere werkdag in de maand mei

18.40u Kapel Onder de Linden – Thorn, Rozenkransgebed
19.00u Kapel Onder de Linden – Thorn, H.Mis

Iedere zondag in de maand mei

15.00u Kapel Onder de Linden – Thorn, Marialof

Woensdag 9 mei Vooravond Hemelvaart

17.45u H. Antonius Abt – Ell, H.Mis
18.15u H. Medardus – Wessem, Processie naar de kapel Onder de Linden in Thorn
19.15u H. Lambertus – Neeritter, H.Mis
19.30u Kapel Onder de Linden – Thorn, H.Mis

Donderdag 10 mei Hemelvaartsdag

9.00u H. Jacobus de Meerdere – Hunsel, H.Mis
9.30u H. Medardus – Wessem, H.Mis

10.30u St. Stephanus – Heel, H.Mis
10.30u H. Margarita – Ittervoort, H.Mis
11.00u H. Michael – Thorn, H.Mis b.g.v. oprichting schutterij St. Michaël en St. Ansfried.

Zaterdag 19 mei Vooravond Pinksteren

H. Mis op zaterdag of zondagH. Mis in de week

dhrmw

2018

Op 20 december 2018 overleed Bert Briels in Heythuysen. Hij was geboren op 20 december 1924 in Haelen. Voor hem wordt de uitvaartmis gehouden op maandag 24 december 2018 om 11.00u in de parochiekerk St. Stephanus te Heel. Daarna wordt hij door zijn kinderen begeleidt naar het crematorium.

Op 18 december te Neeritter overleed in de leeftijd van 67 jaar Tjeu Sniekers. Voor hem vindt de uitvaartmis plaats op zaterdag 22 december om 10.30u in de H. Lambertuskerk te Neeritter. Aansluitend wordt hij begeleidt naar het crematorium.

Op 16 december overleed in Thorn Wim Forschelen in de leeftijd van 46 jaar. De uitvaartdienst werd gehouden op vrijdag 21 december om 14.00u in de parochiekerk van de H. Michaël te Thorn. Aansluitend werd hij begeleid naar de algemene begraafplaats te Thorn.

Op 8 december 2018 overleed in de leeftijd van 92 jaar Mia Smeets-Eggels in Wessem. Voor haar werd de uitvaartmis gehouden op 15 december in de parochiekerk H. Medardus in Wessem. Dit werd gevolgd door de begrafenis op de gemeentelijke begraafplaats aan de Oude Thornerweg.

Op 8 december 2018 overleed in Ell, Tiny Koolen-Triepels. Op 29 november werd zij 87 jaar. De plechtige uitvaartmis werd gehouden op 15 december in de parochiekerk van de H. Antonius Abt te Ell, waarna zij werd begraven op het r.k.kerkhof aldaar.

dec
Op 29 november 2018 overleed in de leeftijd van 86 jaar Herman Corstjens. De uitvaartmis werd gehouden op 5 december in de H. Michaëlkerk te Thorn, waarna de begrafenis plaatsvond op het R.K. Kerkhof nabij de kerk.

Op 23 november 2018 overleed Bertha Coolen-van der Leeuwen. Zij was geboren op 12 maart 1932. Voor haar werd de uitvaartmis gehouden op 29 november in de Abdijkerk van de H. Michaël te Thorn. De crematie vond plaats in gezinskring.

Op 16 november 2018 overleed in Roermond Truus Frencken-Gubbels. Zij was geboren op 15 april 1953 in Heel. Voor haar werd 22 november een avondwake gehouden in de St. Stephanuskerk te Heel. En op 23 november vond de begraving plaats op natuurbegraafplaats Bergerbos te Sint Odiliënberg.

Op 11 november 2018 overleed te Wessem To Michiels-Corstjens. Zij was geboren op 2 februari 1924 in Thorn. Voor haar werd 16 november de begrafenismis gehouden in de H. Michaëlkerk te Thorn, waarna zij begraven werd op de algemene begraafplaats aldaar.

nov
Op 23 oktober 2018 0verleed in Susteren Annie De Baar-Op ‘t Veld. Zij was geboren op 19 oktober 1950 in Echt. Voor haar werd de begrafenismis gehouden op zaterdag 27 oktober in de H. Medarduskerk in Wessem. Aansluitend werd zij begeleid naar haar laatste rustplaats op de algemene begraafplaats aldaar.

Op 22 oktober 2018 overleed Drika Sniekers-van de Winkel in Roermond. Zij was geboren in Grathem op 23 augustus 1922. Voor haar werd de uitvaartmis gehouden op zaterdag 27 oktober in de parochiekerk van Sint Stephanus te Heel, waarna ze begraven werd op het R.K.-kerkhof aldaar.

Op 13 oktober 2018 overleed in de leeftijd van 54 jaar Hans Huyskens. Hij woonde in Ittervoort. Voor hem werd de uitvaartmis gehouden op 20 oktober in de H. Michaëlkerk in Thorn. Aansluitend vond de crematie in besloten kring plaats.

okt
Op 20 september overleed in Thorn Pierre Jacobs. Hij was geboren op 30 september 1932 in Susteren. Voor hem werd op dinsdag 25 september een Avondwake gehouden. En op woensdag 26 september was voor hem de Uitvaartmis, waarna de crematie in familiaire kring plaatsvond.

Op 1 september overleed te Roermond Nel Naus-Maessen. Zij was geboren op 10 september 1925 te Beegden. Op donderdag 6 september was voor haar een avondwake te Wessem.

sep
Op 29 augustus overleed Theo Adams te Hasselt. Hij werd op 25 juli 1941 geboren in Thorn. Op 4 september vond voor hem de uitvaartmis plaats in de H. Michaëlkerk te Thorn. Waarna hij in Thorn werd begraven.

aug
Op 29 juli overleed Frans Smolenaars in Thorn. Hij was geboren op 16 mei 1941 in Eygelshoven. Voor hem werd woensdagavond 1 augustus een avondwake gehouden in de H. Lambertuskerk te Neeritter. En op donderdag 2 augustus was daar voor hem de uitvaartmis, gevolgd door de begrafenis op het kerkhof van Neeritter.

Op 20 juli overleed in Roermond Mariet Bartels-van Hout. Zij was geboren op 20 augustus 1931 te Eindhoven. Voor haar werd woensdag 25 juli de uitvaartmis gehouden in de St. Stephanuskerk te Heel, gevolgd door de begrafenis op het parochiekerkhof te Heel.

Op 14 juli overleed in Weert Toos Gerris-Camp. Zij was geboren op 13 oktober 1951 in Weert. Voor haar werd een herdenkingsdienst gehouden op vrijdag 20 juli in de parochiekerk van de H. Antonius Abt te Ell. De crematiedienst vond plaats in besloten kring.

Op 14 juli overleed in Roermond Thieu Overmans. Hij was geboren op 15 februari 1948 te Hunsel. Voor hem was donderdag 19 juli een avondwake in de H. Lambertuskerk te Neeritter. De dag erna vond de crematie plaats.

Op 12 juli stierf in Weert Mia Breukers-Cuijpers en de dag erna, 13 juli overleed in Hunsel haar man Lei Breukers. Mia was geboren op 5 november 1932 in Baexem en Lei op 29 januari 1929 in Hunsel. Van hen beiden werd afscheid genomen tijdens de uitvaartmis op woensdag 18 juli in de parochiekerk H. Jacobus de Meerdere te Hunsel. Aansluitend werden zij begraven op het kerkhof aldaar.

Op 9 juli overleed in Weert Lies Triepels-Camp in de leeftijd van 89 jaar. Voor haar werd de afscheidsdienst gehouden op vrijdag 13 juli in de parochiekerk H. Antonius Abt te Ell. Aansluitend begeleidden kinderen en kleinkinderen haar naar het crematorium.

jul
Op 29 juni overleed in Roermond, Peter Deneer. Hij was geboren op 28 november 1954 in Wessem. Voor hem vond de uitvaartdienst plaats op vrijdag 6 juli in de H. Medarduskerk te Wessem. Aansluitend werd hij begeleid naar crematorium Midden-Limburg in Baexem.

Op 23 juni overleed Harrie van Lieshout hij was op 7 mei 1942 geboren. De uitvaartdienst werd gehouden op woensdag 27 juni in de parochiekerk H. Antonius Abt te Ell waarna de begrafenis plaatsvond op het kerkhof aldaar.

Op 22 juni overleed in de leeftijd van 86 jaar Wil van Erven in Weert. Voor hem vond een avondmis plaats op woensdag 27 juni in de H. Michaëlkerk in Thorn. De uitvaartmis werd gehouden op donderdag 28 juni in voornoemde kerk. Aansluitend werd Wil in kleine kring naar het crematorium begeleid.

Op 15 juni is Annie Heijkers-Corstjens overleden in Weert. Zij was op 4 januari 1933 geboren in Hunsel. Voor haar was woensdag 20 juni  een avondwake in de parochiekerk H. Antonius Abt te Ell. Daar vond ook de uitvaartmis plaats op donderdag 21 juni. Aansluitend werd zij begraven op de begraafplaats aldaar.

Op 8 juni overleed in Wessem Pierre Schreurs. Hij was in Wessem geboren op 20 mei 1937. Van hem werd afscheid genomen op zaterdag 16 juni in de H. Medarduskerk te Wessem. Daarna werd hij begeleid naar zijn laatste rustplaats op het oude kerkhof.

Op 4 juni is in Thorn overleden Mia Henckens-Rietjens. Zij was geboren op 26 februari 1923 te Hunsel. Voor haar werd op vrijdag 8 juni de uitvaartmis gehouden in de H. Margaritakerk te Ittervoort. Aansluitend vond in besloten kring de crematie plaatsvinden.

Op 3 juni overleed in Ell Marieke Knapen-Govaerts. Zij was geboren op 25 november 1932 in Grathem. Voor haar werd op vrijdag 8 juni de uitvaartmis gehouden in de parochiekerk H. Antonius Abt te Ell. Aansluitend werd zij begraven op het parochiekerkhof aldaar.

jun
Op 23 mei is in Horn op 80-jarige leeftijd overleden Hub Smeets. Voor hem werd op woensdag 30 mei de uitvaartmis gehouden in de parochiekerk van de H. Michaël te Thorn. Aansluitend werd afscheid genomen van Hub in de aula van crematorium Peussen te Echt.

Op 10 mei is in Weert overleden Gon Schoonwater-Jacobs. Zij was geboren te Gastel op 4 januari 1928. Voor haar werd op vrijdag 18 mei de uitvaartmis gehouden in de parochiekerk van de H. Jacobus de Meerdere te Hunsel. Aansluitend werd zij begraven op het parochiekerkhof in Hunsel.

Op 1 mei is Sjra Verheijen overleden in Thorn. Hij was op 29 mei 1924 geboren in Neer. Voor hem werd op 7 mei de uitvaartmis gehouden in de H. Margaritakerk te Ittervoort. Aansluitend werd hij begraven op het kerkhof aldaar.

mei
Op 24 april is in Heel Riet Ohmen gestorven. Zij was in Heel geboren op 13 januari 1929. Voor haar werd de uitvaartmis gehouden op 27 april in de St. Stephanuskerk in Heel. De crematie vond in besloten kring plaats.

Op 23 april overleed Jo Steinbusch in Heel. Hij was geboren op 22 mei 1946 in Ulestraten. Voor hem werd op 28 april de uitvaartmis gehouden in de St. Stephanuskerk te Heel. Aansluitend vond de crematie plaats in besloten kring.

Op 18 april is Id Marechal-Crijnen overleden in Herkenbosch. Op 13 januari 1934 was zij geboren in Geleen. Voor haar werd op dinsdag 24 april de uitvaartmis gehouden in de St. Stephanuskerk te Heel. Waarna de crematie in Baexem plaatsvond.

Op 13 april overleed in Ittervoort, Funs Könings-Kersten. Zij was geboren op 21 mei 1938 in Sevenum. Voor haar werd op donderdag 19 april de uitvaartmis gehouden in de H. Margarithakerk te Ittervoort. Waarna de begrafenis volgde op de natuurbegraafplaats Bergerbos te Sint Odiliënberg.

Op 10 april overleed in Wessem, Lina Smeets-Hennissen. Zij was geboren op 31 juli 1927 in Wessem. Voor haar was op woensdag 18 april de uitvaartmis in de H. Medarduskerk te Wessem. Aansluitend was de begrafenis op de begraafplaats aldaar.

Op 9 april 2018 is te Roermond overleden Ruud Janssen. Hij was geboren op 9 oktober 1960 in Heel. Voor hem was op vrijdag 13 april een Uitvaartmis in de St. Stephanuskerk te Heel. Aansluitend werd hij begraven op het kerkhof naast bovengenoemde kerk.

apr
mrt
feb
jan