Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/vhosts/cluster-emmaus.nl/httpdocs/beheerce/wp-content/themes/porto/inc/admin/ReduxCore/inc/extensions/customizer/extension_customizer.php on line 376 Kilometers maken. – Cluster Emmaüs

Kilometers maken.

De vakantie en vooral de tijd erna is de tijd waarin het gemaakte aantal kilometers per auto, per fiets of te voet met elkaar wordt gedeeld. Het gaat dan meestal om heel veel kilometers want het aantal moet toch ver boven onze dagelijkse prestaties uitkomen. Meten is weten, zegt het gezegde maar tellen is ook weten. De teller op onze fiets of om onze arm. Trap op trap af, naar binnen en naar buiten. Naar de winkel. Stappentellers zijn reuze interessant. Soms zijn kilometers van belang vanwege de kilo’s en een zelf opgelegd regime. We leggen heel wat kilometers af om onze doelen te bereiken en daar is ook niets op tegen. Bij sportieve prestaties telt altijd het competitieve element mee. We willen ook graag presteren. En ook daar is niets mis mee. De inspanningen zijn soms enorm. Toch is het ook goed om bij de beoefening van onze deugden, onze inspanningen te meten. Om te vergeven, om lief te hebben, om barmhartig te zijn, om medelijden te hebben en mee te leven hoef je niet zoveel kilometers af te leggen. Eigenlijk maar luttele centimeters, nl. van het hoofd naar het hart. Meer is niet nodig. En de prestatie is enorm en het resultaat ook.

René H.M. Maessen, pastoor-deken.