Installatie Pastoor-deken Miltenburg in Thorn

Op zondag 30 juni a.s. zal de Zeh. Wim Miltenburg fso, in de Abdijkerk van Thorn geinstalleerd worden als pastoor van de parochies van cluster Emmaüs (Beegden, Heel, Thorn, Wessem, Ell, Hunsel, Ittervoort en Neeritter) Hij is tevens benoemd tot deken van het dekenaat Thorn, waartoe 21 parochies behoren. De plechtige Eucharistieviering begint om 14.00 uur.

Wilhelmus, Johannes, Maria Miltenburg is geboren te Meppel op 21 augustus 1957. Na zijn priesteropleiding op het seminarie in Rolduc is hij op 28 mei 1983 in Roermond tot priester gewijd. Daarna is hij kapelaan geweest in Weert (De Verrezen Christus) van 1983 tot 1985 en vervolgens in Schaesberg (H.H. Petrus en Paulus) van 1985 tot 1988.

Toen werd hij benoemd tot pastoor van Nederweert en daar heeft hij gewerkt van 1988 tot 1994. Tevens was hij vanaf 1989 tot 1994 administrator van Nederweert-Eind.

In 1994 is hij door de bisschop overgeplaatst naar Berg en Terblijt. In 1999 werd hij benoemd tot pastoor in Heerlen (o.a. Molenberg en Bekkerveld). De laatste zes jaar was hij pastoor in Heerlen-Noord (o.a. Heerlerheide, Heksenberg, Schandelen en Meezenbroek)

De letters fso achter zijn naam betekenen: familia spiritualis opus. Dit is de geestelijke familie, waar hij lid van is. Deze stichting kortweg ‘Het Werk’ genoemd werd in 1938 gesticht door de Belgische Julia Verhaeghe en heeft afdelingen in verschillende landen waaromder Nederland (in Merkelbeek).